Kaikkien turkulaisten yhteisterassi Aurajoen rannalla

Kirkkopuiston Terassi on usean ravintolan yhteinen terassialue Turun tuomiokirkon kupeessa

Olet tervetullut viihtymään meille kesäkaudella vaikka joka päivä!

Aukioloajat toukokuussa

Ma–To 10–22
Pe–La 10–23
Su 10–22

Keittiöt arkisin ja sunnuntaisin klo 12-20 ja perjantaisin & lauantaisin klo 12-21.

Poikkeukset: sateella ja todella epävakaalla säällä olemme suljettu. Tiedotamme poikkeusaukioloajoista sosiaalisissa medioissamme.

Miten tulen paikalle?

Saapuminen terassialueelle

Kirkkopuiston Terassille on kaksi sisäänkäyntiä. Toinen sijaitsee Uudenmaankadun puolella ja toinen on Turun Tuomiokirkon portaiden edessä.

Esteetön sisäänkäynti on Uudenmaankadun puolelta.

• Suosittelemme tulemaan Kirkkopuiston Terassille jalan, pyörällä, sähköpyörällä tai sähköpotkulaudalla.

Otathan muut kaupunkilaiset huomioon, kun pysäköit pyöräsi tai muun kulkupelisi.

• Föli-liikenteen lähimmät pysäkit ovat Tuomiokirkkotori 1684, 1842, 13 ja 164.

• Taksin voi tilata Tuomiokirkkotorille, osoitteeseen Tuomiokirkonkatu 1.

Lähialueella on parkkipaikkoja esimerkiksi Piispankadulla ja Tuomiokirkon takana. Parkkipaikat ovat maksullisia.

Osoite:
Tuomiokirkonkatu 1,
Turku

Miten esteettömyys on huomioitu?

Esteettömyys ja esteettömät reitit

Puiston ulkopuoleinen alue on mukulakiveä, mutta teemme sen esteettömäksi mm. rampeilla.

Avaa esteettömyyskartta tästä.

WC

Alueella on kaksi esteetöntä LE-WC:tä.

Taksien tilaaminen

Sijaitsemme Tuomiokirkonpuistossa, ja siksi alueella ei ole tarkkaa osoitetta. Taksin voi tilata pyytämällä auton: “Tuomiokirkkotorille, Tuomiokirkkosillan kupeeseen.” Kannattaa kertoa keskukseen, että kyseessä on Tuomiokirkonpuiston yhteisterassialue. Alueen sisäänkäynnillä on 15 min saattoliikennepaikka.

Esteetön pysäköinti

Gezeliuksenkadun ja Piispankadun kulmassa on paikkoja esteettömälle pysäköinnille.

Usein kysyttyä

• Kirkkopuiston Terassi on kesäkaudella auki joka päivä.

Terassialueemme on auki: ma–to klo 10-22, pe-la klo 10-23 ja su klo 10-22.

Keittiöt ovat auki arkisin ja sunnuntaisin klo 12-20, perjantaisin ja lauantaisin klo 12-21.

Anniskelu päättyy tuntia ennen sulkemisaikaa.

Epävakaalla ja huonolla säällä olemme kiinni. Teemme päätökset terassin auki pitämisestä aina edellisenä päivänä.

Kesäkautemme kestää toukokuusta elokuuhun, 12.5.–20.8.

• Lapset ovat erittäin tervetulleita mukaan terassimaailmaan!

Puiston puolelta löytyy paljon mukavaa oleskelutilaa, jossa viettää aikaa vaikka perheen kesken matoilla makoillen.

WC-tiloista löytyy vaipanvaihtopiste ja pienten ruoan voi lämmittää Kesäkahvila Otavan teltalla.

Alkoholijuomat ovat luonnollisesti K-18. Tarkistamme henkilöllisyyden tarvittaessa.

• Kirkkopuiston Terassille voit tulla koiran kanssa. Erityisesti puiston puolella on paljon viihtyisää tilaa.

Juomakuppeja ja vettä voit kysyä Viinibaari Vinhosta.

• Keskitymme terassilla ympärillä olevaan miljööseen, ilahduttaviin kohtaamisiin ja elävään musiikkiin.

Terassialueella ei ole screeneja esim. urheilutapahtumien seuraamiseen.

Visiomme

Haluamme inspiroida ihmisiä näkemään ympärillä olevan tilan mahdollisuudet ja kannustaa uusien elämysten äärelle.

Tätä on terdefiilis

Eli meidän arkea eteenpäin kuljettavat arvomme.

Täydellä sydämellä

Teemme rohkeasti asioita, joista innostumme itse. Tämä näkyy siinä, että laitamme itsemme täysillä likoon. Se tuo tekemiseen fiiliksen.

Yhteispeli

Olemme tässä yhdessä. Uskomme että avoimuus, sovituista pelisäännöistä kiinni pitäminen ja reilu yhteistyö auttavat meitä onnistumaan yhdessä.

Viihtyminen

Viihtyminen lähtee siitä, kun asiat sujuvat niin hyvin, ettei niitä edes huomaa. Haluamme, että kaikilla on hyvä olla.