Mitä kokea ja tehdä?

Tekemistä ja menoa Turun kesässä

Otetaan kesästä 2024 kaikki irti ja nautitaan siitä joka aistilla! Kirkkopuiston Terassilla tapahtuu jotakin joka viikko ja melkeinpä joka päivä. Päivitämme ohjelmaa täällä sekä sosiaalisen median kanavissamme.

Kaikkiin tapahtumiimme on vapaa pääsy.

Avajaisviikon ohjelma

KE 8.5.
Keskiviikkona 8.5. klo 18 Flame Jazz Summer LIVE -konserttisarjan avaa huippumuusikoiden trio Antila/Mäkynen/Tuuri, joka soittaa takuuvarmaa svengimusiikkia eloisalla tunnelmalla. Triossa soittavat nuoremman polven huiput Mikko Antila ja Joonas Tuuri sekä Suomen tunnetuimpiin jazzmuusikoihin lukeutuva rumpalivirtuoosi Teppo Mäkynen!

Jazzien väliajalla klo 19 lavalla vierailee Finfringe-festivaalin Dan Zerin: Squek! Makupala Squeak!-esityksestä. Zerin vyöryttää omakohtaista stand upia Tourettesta ja masennuksesta – matkustamista ja terapiaa unohtamatta! Esitys on englanninkielinen.

TO 9.5.
Helatorstaina klo 18-20 Finfringe All Stars: Jökull Ernir, laulaja-lauluntekijän akustinen soolosetti Reykjavikista. Melodista folkkia raaoista tunteista huumorin sävyttämänä. Lisäksi valikoituja makupaloja festivaalin tarjonnasta.

Illan kruunaa Puistodisko ja DJ Anttipiootti välimerellisellä DJ-selektiolla Europppa-päivän kunniaksi.

PE 10.5.
Kirkkopuiston terassin ensimmäisenä aukioloperjantaina 10.5. on luvassa todella spesiaalia herkkua kun Yona saapuu trio-kokoonpanolla ilmaiskeikalle juhlistamaan kesäkauden alkua kanssamme klo 19.

Mittavan ja taiteellisesti kunnianhimoisen uran tehnyt Yona (oik. Johanna Rasmus) valmistelee parhaillaan yhdeksättä studioalbumiaan. Yona tunnetaan ennakkoluulottomasta ja uniikista tavastaan yhdistellä eri musiikkigenrejä omassa musiikissaan. Yonan kappaleille on ominaista henkilökohtainen ote, vahva tunnelataus ja elokuvalliset mittasuhteet.

Kriitikoiden ylistämä, Tapiola Sinfoniettan kanssa tehty, Yonan viimeisin albumijulkaisu, Uni johon herään, palkittiin Kriitikoiden valinta -Emmalla ja Teosto-palkinnolla. Albumi oli lisäksi ehdolla arvostetun Pohjoismaiden neuvoston musiikkipalkinnon saajaksi ja esitettiin kokonaisuudessaan loppuunmyydyissä konserteissa ympäri Suomen. Toissa vuonna Yona ihastutti myös Vain elämää -sarjan tähtenä.

Mukana myös DJ Janne Salminen.

LA 11.5.
Lauantaina 11.5. puistotunnelmasta vastaa DJ Janne Salminen.

Kirkkopuiston Terassille on aina ilmainen sisäänpääsy.

Ruoka ja juoma
Kesän menuista vastaavat tänä vuonna Trattoria Romana, Yum Bao, BurgeriBaari, Kakola Brewing Company, viinibaari Vinho ja cocktailbaari The Cow.

Aukioloaikamme toukokuussa
Ma-To 10-22
Pe ja La 10-23
Su 10-22
Keittiöt ovat auki arkena ja sunnuntaisin 12-20, perjantaisin ja lauantaisin 12-21.

Kirkkopuistossa kohtaavat ihmiset ja elämykset

Viiniä puistossa lehmusten alla

Viinipuisto 14.–15.6.2024

Viinejä meiltä ja vanhasta maailmasta.

Laadukkaat viiniedustajat ja tastingit kohtaavat puiston katveessa jo toistamiseen, kun Viinipuisto valloittaa Kirkkopuiston Terassin puiston.

Viinifestivaali Viinipuisto järjestetään 14.–15.4.2024 Kirkkopuiston Terassilla. Tapahtumaan on vapaa pääsy!

Pienpanimofestivaali puistomiljöössä

Turku Craft Beer Park 11.–13.7.2024

Löydä uusia olut-kokemuksia ja tutustu kotimaisiin pienpanimoihin!

Kivat kotimaiset pienpanimot kohtaavat puiston katveessa jo toistamiseen, kun Turku Craft Beer Park valloittaa Kirkkopuiston Terassin.

Pienpanimofestivaali Turku Craft Beer Park järjestetään 11.–13.7.2024 Kirkkopuiston Terassilla. Tapahtumaan on vapaa pääsy!